GAUSS

Information from GAUSS & GAUSS Career Service

New Call: Dorothea Schlözer Mentoring for female doctoral students – apply by 30 Nov 2021

—English version below—Uni Goettingen - Logo 4c CMYK - 600dpi

Liebe Doktorandinnen und Postdoktorandinnen,

unter dem Dach des Dorothea Schlözer-Programms bietet die Universität Göttingen seit ein Mentoringprogramm für Nachwuchswissenschaftlerinnen aller Disziplinen am Göttingen Campus an. Ziel der Programme ist es, Frauen, die eine wissenschaftliche Karriere anstreben, eine strukturierte Karrierebegleitung zu bieten. Auf diese Weise möchte das Programm dazu beizutragen, langfristig den Anteil von Frauen in der Wissenschaft und v.a. in wissenschaftlichen Führungspositionen zu erhöhen.

 

Das Programm hat eine Laufzeit von einem Jahr und startet im März 2022 in die neue Runde. Bewerbungsfrist ist der 30. November 2021.

Näheres zum Programm und der Bewerbung entnehmen Sie bitte dem Flyer sowie der Internetseite des Mentoring-Programms. Wenn Sie Interesse haben, informieren Sie sich bitte auf den o.g. Internetseiten und wenden sich anschließend an die Programmkoordinatorinnen.

Viele Grüße,GöttingenCampus

Vera Bissinger (Mentoring-Programm) und Michaela Dölle  (Karrierecoaching)

 

 

—English version—

Dear late-stage PhD candidates,

the University of Göttingen is offering a Mentoring Programme for female doctoral candidates (in their final year) at the Göttingen Campus, designed to accompany young female researchers through this phase of their development. It represents a contribution to increasing the number of women in leading positions in Academia.

 

The programme start in March 2022 with a duration of one year. The application deadline is November 30, 2021.

For more detailed information regarding the programme and the application procedure please note the flyer as well as the web page of the Mentoring Programme. If you are interested in the Dorothea Schlözer Mentoring, please, visit the above-mentioned web page and get in contact with the programme coordinator.

Best regards,

Vera Bissinger (Mentoring Programme) and Michaela Dölle (Career Coaching)